Saturday, September 1, 2012

Kurtulmak Lazım..

Bilmiyorum sizin hiç başınıza geldi mi? Ama benim son zamanlarda sürekli başıma gelen bir durumu sizinle paylaşmak istiyorum. Uzun süredir çok yakın bir arkadaşımdan basket maçı izleme teklifi alıyordum ama sürekli çeşitli bahaneler uydurup gitmemeyi tercih ediyordum. Açıkcası böyle takım sporlarına karşı hep bir önyargım vardı. Bir sürü adamın tek bir topun arkasından koşma fikri bana her zaman son derece saçma geliyordu. Belki de Anadolu yakasının en kalabalık yerlerinden birinde oturmam ve her futbol maçı zamanı bütün Kadıköy'ün bloke olması yüzünden ve genellikle orada bir arabada mahsur kaldığım için küçüklüğümden beri hiç bir zaman takım oyunlarına karşı bir sempatim olmadı. Takım ruhu gibi düşünceler bana her zaman büyük bir yalanmış gibi geldi.  Fakat bu gün arkadaşımı kıramadım ve maça gittim, maçta önceden birbirini tanıyan toplasanız beş kişi bulunuyordu. Takımın geri kalanı tamamen internet ortamında tanışmış hepsi aynı basketbol sitesine üye olmuş ve orda ki sohbetler sonucu bir çok kişi daha bugün ilk kez birbirlerini gördüler. Takımlar ayrıldı, maç başladı ve bir süre sonra kendimi arkadaşımı büyük bir dikkatle ve zevkle izlerken buldum. Her potaya yükseldiğinde onunla yükseldim ve kaçırdığında aynı şekilde üzüldüğümü farkettim. Devre arası oldu koşup su aldık sonra biraz hava almak için dışarı çıktık. Kısa bir zaman vardı maçın başlamasına ve herkes bir anda dışarı çıkıp muhabbet etmeye başladı. 2. devre de bittikten sonra arabalara doluşmak için tekrar dışarı çıktık, arkadaşımın takımı kazanmıştı ama karşı takımda ki insanlar tek tek geldi hepsiyle tek tek tokaşıldı ve tekrarlanması konusunda dileklerde bulunuldu. Arabaya bindiğimde şunu farkettim, orada olay sadece spor yapmak değil, hem kafa boşaltmak, kendine vakit ayırmak ve en önemlisi de sanırım başka insanlarla senkronize hareket edip aynı duyguları aynı anda yaşayabilme lüksüne sahip olmak. Belki profesyonel sporcular için bunlar geçerli olmayabilir ama daha amatör ve keyif için oynayan insanlar için oldukça güzel bir şey olduğunu farkettim. Sonuç olarak bu farkındalıklarım bana önyargılarım olduğunu ve bunlardan kurtulmam gerektiğini gösterdi. Belki sizin de bahaneler uydurup da gitmediğiniz veya yapmak istemediğiniz şeyler vardır, ama kendinize bir şans verin, %100 işe yarayacağı konusunda söz veremem ama en azından denedikten sonra yapmak istemediğiniz bir şey bile olsa bunlar için geçerli nedenleriniz olabilir, ama bence önce siz yine bir deneyin.. Karar sizin